Ollaan sitte ihan vallan ryhdistäydytty, suurella kädellä. Meidän hiihtomaajoukkue sai siis reilu viikko sitten ryönäsen akhan vahvistukseks tuolta isolta kirkolta. Sen vahvuudet ja voimavara on se et juo kuin sieni ja sammuu mitä ihmeellisimpiin paikkoihin. Selvinpäin se on ihan mukiin menevä, vaimo matskua. Me käytiin heti ekana iltana tissibaarissa, ja ne tissit osas kyllä tanssia. Oltiin niin vitun hyvännäkösiä (muutamas romilles) et ne kiltit poket päästi meiät ilmaseks sisälle ja otti pojilta femman. Sitte ne tissit vääntäyty mitä ihmeellisimpiin asentoihin siihen kepin ympärille reva levällään. Mä oon elänyt siinä uskossa et miehet on anteliaita sen tipin suhteen, mut tällä kertaa mä olin se joka tunki sinne stripparin stingeihin niitä seteleitä. Irma sitte teki kans jonkinnäköistä tuttavuutta tissin kans ja ne jotain halaili.

Käytiin sitte husky ajelulla yks ilta, ja ne koirat on ihan loistavia juostenpaskojia. Husky koira on juostessa varsinainen sarjatuliase, sieltä tulee ja kovaa.

Mun jalat ja kädet on ihan mustelmilla. En usko et oon kaatunut rinteessä, vaan joidenkin silminnäkijöiden kertomuksien mukaan ollaan Irman kanssa istuttu sylikkäin tuolissa. Siitä sitten pikkuhiljaa lähdetty kallistumaan kuin pisan torni ja jysäytetty siististi suoraan pöydän alle. 

Sitte Sportti-Pirkko joka tunnetaan myös nimeltä Mervi, piti Irmalle koulutus illan eräässä kuppilassa "näin isketään mies tunturissa". Ensimmäisenä pitää mennä tanssilattialle stiigailee öögalla ja valita kenet haluaa ottaa. Sitte täytyy vähän öögailla. "Otetaan nyt vaikka noi, toi ruutupaitanen ja sen kaveri". Sitte menikin kaksi minuuttia kun kyseiset kundit oli tullut tanssimaan tyttöjen kanssa. Helppoa, eikö totta. Irma oli sitte ollut enemmän kiinnostuneempi caipiroskasta ja keskittynyt olennaiseen.

Oltiin toissa iltana kodalla syömässä loimulohta ja poron vasaa. Voi pojat että soon kyllä herkkua vaikka ne porot onkin aika söpöjä. Iltaan kuului olennaisena osana myös virvokkeet ja kärrynpyörät lumihangessa. 

Mä sitte täytin vuosia ja sain kaikkia ihania lahjoja. Paras kaikista oli mun tulevan koiran nimikyltti kaulaan, vaaleanpunainen ja koiranluun muotoinen missä lukee Nyytti-Tyyne. Sain sen mun broidin vaimokkeelta ja siltä tuli viesti "Mä yritin sanoa sitä nimeä myyjälle niin nauroin niin että broidis piti tilata se ja myyjä nauroi niin että hyvä kun sai tehtyä sen".

Tuitui.